Instrukcja do lekcji:
- czarną czcionką zapisana jest notatka, którą należy uzupełnić i zapisać na kartkach ( gdyż ja mam zeszyty)
- czerwoną czcionką zapisane są polecenia i instrukcje ( nie trzeba tych informacji zapisywać w zeszycie)
Cel: Lądy i oceany na Ziemi - powtarzamy i utrwalamy wiadomości.
Potrafię
1.Korzystać z różnych źródeł informacji ( tekst, mapy, Internet)
2. Czytać ze zrozumieniem.
3. Pracować samodzielnie
W ramach powtórzenia działu "Pierwsze podróże geograficzne" ( od str. 89 - do str.97) - proszę o wykonanie zadana 4 i 6 ze str. 100.
Rozwiązania zadań zgodnie z poleceniem proszę zapisać w zeszycie. Praca podlega samoocenie, którą należy dokonać wg punktacji. Uwaga w przypadku trudności ze znalezieniem w podręczniku podpowiedzi proszę zerknąć na str.160 - oczywiście w ostateczności. Życzę miłej i rzetelnej pracy
Życzę Wam radosnych Świąt Wielkanocnych pełnych szczęścia, zdrowia i nadziei.
Cel: Poznajemy podróżników i ich odkrycia
Potrafię
1. Określić powody, które przyczyniły się do wielkich odkryć
- ciekawość świata,
- ucieczka przed karą,
- chęć wzbogacenia się, ( dla chętnych jeśli macie własne przemyślenia możecie je zapisać w notatce)
2. Korzystając z tekstu i map w podręczniku nazwać odkrywców i ich odkrycia ( str 91 - 96) ( zapisz notatkę według przykładu)
wikingowie - Ameryka Północna
Marco Polo - ?
ćw. 1 Wybierz jednego odkrywcę i jego odkrycie oraz opisz szlak jego podróży ( w krótkiej notatce uwzględnij nazwy oceanów lądów wysp, półwyspów itp korzystaj z map w podręczniku)
Ćw. Dla chętnych uczniów polecam stronę e podręczniki znajdziecie tam ciekawe informacje i ciekawe ćwiczenia. Życzę miłej pracy.
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D19KlZH4j
Cel: Korzystając z mapy poznajemy lądy i oceany.
Potrafię:
1.Nazwać i wskazać oceany, które są częścią Wszechoceanu
( korzystając z mapy w podręczniku na stronie 89 oraz 165 odszukaj i zapisz nazwy 5 oceanów, pamiętaj o wielkiej literze )
-
-
-
-
-
2. Nazwać i wskazać kontynenty
( korzystając z mapy w podręczniku na stronie 89 oraz 165 odszukaj i zapisz nazwy 7 kontynentów, pamiętaj o wielkiej literze )
-
-
-
-
-
-
-
3. Porównać wielkość lądów i oceanów korzystając z wykresów słupkowych
( wykresy znajdują się na stronie 89 korzystając z nich uzupełnij zdania)
Największym oceanem jest Ocean ..............................., a najmniejszym Ocean..........................
Największą powierzchnię ma .............................................., a najmniejszą ...................................
Ćwiczenie 1
Oceń na podstawie mapy z podręcznika, czy podane informacje są zgodne z prawdą. Zapisz literę P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub literę F – jeśli jest fałszywa. 0–2 p.
A. Ocean Atlantycki oddziela Azję od Ameryki
Północnej.
B. Europa leży na półkulach: północnej, wschodniej i
zachodniej.
C. Antarktyda w całości leży na półkuli południowej.
D. Australia leży na półkulach południowej i
zachodniej.
Zachęcam do wykonania ćwiczeń interaktywnych, które pozwolą Wam utrwalić poznane nazwy oceanów i kontynentów.
Linki do ćwiczeń
https://www.gry-geograficzne.pl/oceany/index.html
https://www.gry-geograficzne.pl/kontynenty/index.html
Miłej nauki i zabawy
Cel: Piękno i bogactwo polskich wyżyn - powtarzamy i utrwalamy wiadomości.
Potrafię:
1. Zaprojektować i wykonać folder wybranej wyżyny
W oparciu i tekst w podręczniku str. 59 - 73, proszę o indywidualny wybór jednej poznanej wyżyny i wykonanie plakatu lub folderu reklamującego daną wyżyną. Przypominam, że podczas lekcji omówiliśmy: ( podręcznik str. 59 - 73)
- przemysłowy krajobraz Wyżyny Śląskiej,
- krasowy krajobraz Wyżyny Krakowsko Częstochowskiej,
- rolniczy charakter Wyżyny Lubelskiej.
Wykonane foldery zostaną ocenione po powrocie do szkoły.
Praca powinna być wykonana w formacie A 4 i uwzględniać informacje na temat:
- położenia wyżyny (z uwzględnieniem mapy),
- atrakcji przyrodniczych i kulturowych
- ciekawostek dotyczących wyżyny.
Ocenie podlega:
- treść folderu ( zawartość folderu, plakatu)
- pomysłowość w wykonaniu pracy,
- estetyka wykonania .
Życzę miłej i efektywnej pracy M. Majewicz
czy notatkę zapisaną w zeszycie trzeba wysyłać?
OdpowiedzUsuń