KLASA VI


Instrukcja do lekcji:
- czarną czcionką zapisana jest notatka, którą należy uzupełnić i zapisać odręcznie na kartkach ( gdyż ja  mam zeszyty)
- czerwoną czcionką zapisane są polecenia i instrukcje ( nie trzeba tych informacji zapisywać)


Uwaga klasy VI
Lekcje z geografii podczas kształcenia na odległość będą się w dalszym ciągu odbywały się  na blogu oraz pojawią się na Teamsie. Na blogu będą się pojawiały tematy lekcji, notatki i zadania do wykonania jak dotychczas.  
Dla zalogowanych uczniów i klas( mam nadzieję wszystkich) będą się one również odbywały na platformie Teams w zespole geografia. O takich zajęciach będę początkowo informować Was przez rodziców na e dzienniku i przez Teamsa
Możecie również "wejść" na takie zajęcia  przez linki.

 





W zakładce Pliki -( Materiały z zajęć)  znajdziecie scenariusz lekcji
W zakładce zadania możecie wykonywać ćwiczenia, w które mam podgląd 


Cel zajęć: Poznajemy przemysł i usługi we Francji 
( podręcznik str. 106 – 113) 
  

Zadanie dla chętnych 
Ciekawostki o Francji  - przytrzymaj CTRL 
W tym linku znajdziesz kilka ciekawostek o Francji ( po zajęciach zapraszam do zrobienia ćwiczenia w oparciu o ten filmik. Należy przy podanych liczbach zapisać ich znaczenie)
40 000-  
400 
2 lub 4 
29  
10 000000 
 574,8  
38 
30 000  


Potrafię: 
  
  
  1. 1. Odczytywać informacje z mapy Francji: ( zapisz informacje korzystając z mapy str.106) 
A) stolica -
B) 3 rzeki – 
C) 3 miasta Nicea
  1. 2. Korzystać  z wykresu kołowego 


Na wykresie przedstawiono udział głównych sektorów gospodarki we  Francji 
Ćw.1 
Zapisz we właściwej kolejności od największego do najmniejszego nazwy najważniejszych sektorów gospodarki we Francji 
-
-
-
  
  1. 3. Wyjaśnić, że technopolia to obszar koncentracji firm w pobliżu ośrodków naukowych 





Ćw. 2 
Zapisz nazwy 3 technopolii i korzystając z mapy (str.109)zapisz nazwy produktów, które się w nich wytwarza  
Np. Tuluza – samoloty i urządzenia elektryczne 
1- 
2 - 
3 - 
  
  
Ćw.4 
Zastanów się i zapisz nazwy produktów wytwarzanych przez: 
L’Oreal-
Renault-
Airbus-
Michelin-

Dla ciekawskich !
Poszukaj w domu produktów, które są z Francji 




 Cel: Porównujemy rolnictwo Danii i Węgier


Potrafię:
 1 Wskazać na mapie poznane kraje ( korzystamy z mapy na str 48)

Ćw.1

 Na kartce zapisz nazwy państw przy właściwych liczbach według podanego wzoru



 1 - Estonia
2
3
4
5
6

 2. Porównać rolnictwo w poznanych  krajach
(zapoznaj się z tekstem na stronie 100 - 102) 
Ćw. 2 Przerysuj i uzupełnij tabelkę 
Ćw. 3 Zapoznaj się z wykresami kołowymi na str. 103 i napisz dlaczego rolnictwo Dani jest bardzo wydajne.




 Z okazji nadchodzących świąt życzę Wam i Waszym najbliższym wielu radosnych, wspólnie spędzonych chwil w rodzinnym gronie.















Cel: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy - powtarzamy i utrwalamy wiadomości.


Potrafię
1.Korzystać z różnych źródeł informacji ( podręcznik, wykresy, Internet)
2. Czytać ze zrozumieniem.


W ramach powtórzenia działu "Środowisko przyrodnicze i ludność Europy" ( str.90)  -  proszę o wykonanie zadań ze str. 93 - 94. 
Rozwiązania zadań zgodnie z poleceniem proszę zapisać w zeszycie. Praca podlega samoocenie, którą należy dokonać wg punktacji. Uwaga w przypadku trudności ze znalezieniem w podręczniku podpowiedzi proszę zerknąć na str.181 - oczywiście w ostateczności. Życzę miłej i rzetelnej pracy

Cel: Porównujemy wielkie miasta Europy:  Paryż i Londyn

Potrafię:
1. Porównać Paryż i Londyn korzystając z dostępnych w podręczniku map i wykresów.
(przerysuj i uzupełnij tabelkę, korzystając z map i wykresów znajdujących się na podanych stronach w podręczniku)




Paryż
Londyn
Nazwa państwa ( str. 48)

Klimat ( str.64)

Liczba ludności ( str.49)

Zamieszkujące ludy (str.82)

Liczba mieszkańców ( str.85)

Przepływająca rzeka ( str.87)



 2. Opisać wybrane miasto
(Po przeczytaniu w podręczniku tekstu str. 85 - 90) i zapoznaniu się z ilustracjami wybierz 1 miasto, które Twoim zdaniem jest atrakcyjne i uzasadnij swój wybór. W swojej krótkiej  notatce uwzględnij atrakcje kulturalne oraz osobliwości danego miasta)

Życzę miłej pracy.

Cel: Poznajemy zróżnicowanie Europy

Potrafię:
1. Korzystać z dostępnych źródeł informacji ( atlas, podręcznik, Internet, itp.
 Ćw.1  Proszę o wykonanie ćwiczeń interaktywnych mających na celu utrwalenie podziału politycznego Europy. Ćwiczenia znajdują się w poniższym linku. 
Ćwiczenia interaktywne)
2. Zaprojektować i wykonać folder lub plakat reklamujący wybrane państwo Europy.

Wykonane foldery lub plakaty zostaną proszę ocenione po powrocie do szkoły.
Praca powinna być wykonana w formacie A 4 i uwzględniać informacje na temat:
 - położenia wybranego państwa (z uwzględnieniem mapy),
-  atrakcji przyrodniczych i kulturowych
- ciekawostek dotyczących państwa ( np. kuchnia, zwyczaje itp.)
Ocenie podlega:
- treść folderu ( zawartość folderu, plakatu)
- pomysłowość w wykonaniu pracy,
- estetyka wykonania .

1 komentarz: