Instrukcja do lekcji:
- czarną czcionką zapisana jest notatka, którą należy uzupełnić i zapisać odręcznie na kartkach ( gdyż ja mam zeszyty)
- czerwoną czcionką zapisane są polecenia i instrukcje ( nie trzeba tych informacji zapisywać)
Uwaga klasy VI
Lekcje z geografii podczas kształcenia na odległość będą się w dalszym ciągu odbywały się na blogu oraz pojawią się na Teamsie. Na blogu będą się pojawiały tematy lekcji, notatki i zadania do wykonania jak dotychczas.
Dla zalogowanych uczniów i klas( mam nadzieję wszystkich) będą się one również odbywały na platformie Teams w zespole geografia. O takich zajęciach będę początkowo informować Was przez rodziców na e dzienniku i przez Teamsa
Możecie również "wejść" na takie zajęcia przez linki.
W zakładce Pliki -( Materiały z zajęć) znajdziecie scenariusz lekcji
W zakładce zadania możecie wykonywać ćwiczenia, w które mam podgląd
Cel zajęć: Poznajemy przemysł i usługi we Francji
( podręcznik str. 106 – 113)
Zadanie dla chętnych
W tym linku znajdziesz kilka ciekawostek o Francji ( po zajęciach zapraszam do zrobienia ćwiczenia w oparciu o ten filmik. Należy przy podanych liczbach zapisać ich znaczenie)
40 000-
400
2 lub 4
29
10 000000
574,8
38
30 000
Potrafię:
- 1. Odczytywać informacje z mapy Francji: ( zapisz informacje korzystając z mapy str.106)
A) stolica -
B) 3 rzeki –
C) 3 miasta Nicea
- 2. Korzystać z wykresu kołowego
Na wykresie przedstawiono udział głównych sektorów gospodarki we Francji
Ćw.1
Zapisz we właściwej kolejności od największego do najmniejszego nazwy najważniejszych sektorów gospodarki we Francji
-
-
-
Ćw. 2
Zapisz nazwy 3 technopolii i korzystając z mapy (str.109)zapisz nazwy produktów, które się w nich wytwarza
Np. Tuluza – samoloty i urządzenia elektryczne
1-
2 -
3 -
Ćw.4
Zastanów się i zapisz nazwy produktów wytwarzanych przez:
L’Oreal-
Renault-
Airbus-
Michelin-
Dla ciekawskich !
Poszukaj w domu produktów, które są z Francji
Cel: Porównujemy rolnictwo Danii i Węgier
Potrafię:
1 Wskazać na mapie poznane kraje ( korzystamy z mapy na str 48)
Ćw.1
Na kartce zapisz nazwy państw przy właściwych liczbach według podanego wzoru
1 - Estonia
2
3
4
5
6
2. Porównać rolnictwo w poznanych krajach
(zapoznaj się z tekstem na stronie 100 - 102)
Ćw. 2 Przerysuj i uzupełnij tabelkę
Ćw. 3 Zapoznaj się z wykresami kołowymi na str. 103 i napisz dlaczego rolnictwo Dani jest bardzo wydajne.
Z okazji nadchodzących świąt życzę Wam i Waszym najbliższym wielu radosnych, wspólnie spędzonych chwil w rodzinnym gronie.
Cel: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy - powtarzamy i utrwalamy wiadomości.
Potrafię
1.Korzystać z różnych źródeł informacji ( podręcznik, wykresy, Internet)
2. Czytać ze zrozumieniem.
W ramach powtórzenia działu "Środowisko przyrodnicze i ludność Europy" ( str.90) - proszę o wykonanie zadań ze str. 93 - 94.
Rozwiązania zadań zgodnie z poleceniem proszę zapisać w zeszycie. Praca podlega samoocenie, którą należy dokonać wg punktacji. Uwaga w przypadku trudności ze znalezieniem w podręczniku podpowiedzi proszę zerknąć na str.181 - oczywiście w ostateczności. Życzę miłej i rzetelnej pracy
Cel: Porównujemy wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn
Potrafię:
1. Porównać Paryż i Londyn korzystając z dostępnych w podręczniku map i wykresów.
(przerysuj i uzupełnij tabelkę, korzystając z map i wykresów znajdujących się na podanych stronach w podręczniku)
Paryż
|
Londyn
|
|
Nazwa państwa ( str. 48) | ||
Klimat ( str.64) | ||
Liczba ludności ( str.49) | ||
Zamieszkujące ludy (str.82) | ||
Liczba mieszkańców ( str.85) | ||
Przepływająca rzeka ( str.87) |
2. Opisać wybrane miasto
(Po przeczytaniu w podręczniku tekstu str. 85 - 90) i zapoznaniu się z ilustracjami wybierz 1 miasto, które Twoim zdaniem jest atrakcyjne i uzasadnij swój wybór. W swojej krótkiej notatce uwzględnij atrakcje kulturalne oraz osobliwości danego miasta)
Życzę miłej pracy.
Cel: Poznajemy zróżnicowanie Europy
Potrafię:
1. Korzystać z dostępnych źródeł informacji ( atlas, podręcznik, Internet, itp.
Ćw.1 Proszę o wykonanie ćwiczeń interaktywnych mających na celu utrwalenie podziału politycznego Europy. Ćwiczenia znajdują się w poniższym linku.
Ćwiczenia interaktywne)
2. Zaprojektować i wykonać folder lub plakat reklamujący wybrane państwo Europy.
Wykonane foldery lub plakaty zostaną proszę ocenione po powrocie do szkoły.
Praca powinna być wykonana w formacie A 4 i uwzględniać informacje na temat:
- położenia wybranego państwa (z uwzględnieniem mapy),
- atrakcji przyrodniczych i kulturowych
- ciekawostek dotyczących państwa ( np. kuchnia, zwyczaje itp.)
Ocenie podlega:
- treść folderu ( zawartość folderu, plakatu)
- pomysłowość w wykonaniu pracy,
- estetyka wykonania .
Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń