KLASA VII



Instrukcja do lekcji:
- czarną czcionką zapisana jest notatka, którą należy uzupełnić i zapisać w zeszycie
- czerwoną czcionką zapisane są polecenia i instrukcje ( nie trzeba tych informacji zapisywać )
- wykonane notatki gromadzimy w zeszytach ( VII c H.D. i B. K) gromadzą na kartkach bo ja mam ich zeszyty

Cel: Planujemy podróż po Polsce

Aby nie obciążać Was w czasie świątecznych przygotowań na dzisiejszej lekcji zaplanujcie samodzielnie wycieczkę w wybrany region Polski

Potrafię:
1. Zaplanować realną podróż po Polsce.
Notatka w zeszycie powinna zawierać informacje zgodne z poleceniem
Korzystać możecie z  podręcznika, map internetu, życiowych doświadczeń, wycieczek szkolnych)
 a) nazwa atrakcyjnego turystycznie miejsca
b) położenie miejsca (uwzględnić kierunki, krainę geograficzną itp.)
c) co zadecydowało o atrakcyjności wybranego miejsca
d) walory przyrodnicze
e) walory kulturowe
f) inne atrakcje ( kuchnia regionalna, zwyczaje)
Dla chętnych - można tą pracę wykonać w postaci folderu reklamującego dane miejsce)



 


 Z okazji nadchodzących świąt 
życzę Wam i Waszym najbliższym 
wielu radośnie spędzonych chwil 
w zdrowiu 
oraz nadziei na przyszłość.
M. Majewicz














 Cel: Doceniamy walory turystyczne Polski.

W czasach gdy wyjazdy  są niemożliwe zapraszam was na wirtualną wycieczkę po Polsce. Mam nadzieję, że dzisiejsze zajęcia będą okazją do wspomnień ale również  pozwolą optymistycznie spojrzeć w przyszłość i zaplanować rodzinną podróż  po Polsce.


 ( zapoznaj się ze schematem )



Potrafię:
1. Rozpoznać rodzaj turystyki ze względu na cel: ( zapisz 5 podanych w  w podręczniku na str. 153 przykładów )
-
-
-
-
-
2. Określić walory przyrodnicze i kulturowe.
Ćw. 1 Zapisz po trzy walory powiatu lub gminy, w której mieszkasz ( zapisz wybraną opcję; podpowiedź znajduje się na str. 154)
 a) walory kulturowe:
-
-
-
b) walory przyrodnicze:
-
-
-
3. Rozpoznać i wskazać na mapie położenie polskich obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa (  informacje znajdują się na mapie na str. 155)

 
Dla Julii z VII a
Ćw.2 Zapisz w zeszycie (lub na kartce VII c) nazwy obiektów, które odwiedziłeś/ odwiedziłaś

 -
-
-
Ćw. 3 Proszę zapoznać się mapą i poleceniem a do zeszytu przerysować tabelkę i ją uzupełnić.




 Ćw. dla chętnych - robiąc notatkę należy zmodyfikować polecenie
np. G - Rynek w Polkowicach nr 40

 
 Życzę miłej i wydajnej pracy




Cel: Określamy rolę usług w naszym życiu

Potrafię:
 1. Korzystać z informacji.
( zapoznaj się z prezentacją)

 ( utrwalenie wiadomości ze str. 108)


 2. Wyjaśnić, że usługi są to  ( proszę w zeszycie wyjaśnić pojęcie, korzystając ze slajdu)

3. Uzasadnić, że w dużych miastach znajdują się skupiska usług (proszę uzasadnienie zapisać w postaci notatki )

4. Rozpoznać usługi ze względu na wynik działalności  
Ćw. 1 Zapisz nazwy 10 zakładów usługowych znajdujących się w Polkowicach ( wykorzystaj tabelkę ze str. 148)
np. edukacyjne - Sp 1 w Polkowicach
 Życzę miłej pracy.
( przypominam,że praca podlega ocenie)



Cel:  Powtarzamy i utrwalamy wiadomości rolnictwo i przemysł Polski

Potrafię
1.Korzystać z różnych źródeł informacji ( podręcznik, wykresy, Internet)
2. Czytać ze zrozumieniem.


W ramach powtórzenia działu "Rolnictwo i przemysł Polski" proszę o wykonanie zadań ze str. 146. 
Rozwiązania zadań zgodnie z poleceniem proszę zapisać w zeszycie. Praca podlega ocenie i zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz